Kaizers på Berns, Stockholm

Som sagt, i fredags var det Kaizerskonsert på Berns i Stockholm. Och för en gångs skull bestämde jag mig för att inte köa. Dörrarna öppnade åtta så vi gick från hotellet runt fem i. Väl inne hade jag dock glömt ta ut pengar till garderoben så det var bara att ge sig ut på upptäckningsfärd efter en bankomat.

När jag väl hittade en var det omkring 10 personer i kö samt att jag bara fick ta ut 500 som minsta belopp. Kul, jag som bara hade runt 100:- på kortet. Som tur är kan man föra över pengar från sparkontot genom mobilen. Så med mina 500:- gick jag nu tillbaka in på Berns och betalade 20:- för garderoben. Tada! Jag fick komma in.






Även fast jag var inne vid halv nio nu så kom jag ändå längst fram på kanten. Det måste vara det bästa med Kaizerskonserter på svensk mark. Men när väl konserten drog igång var det stämning till 100 - beror nog mest på att 70% utav publiken var norskar, hehe.






Så vad tyckte jag om konserten? Det var bland den bästa setlistan på länge! Mina personliga favoriter från de två senaste albumen som "Tusen dråper regn","Philemon Arthur and the Dung","I ett med verden", "Dröm videre Violeta" och "En for orgelet, en for meg". Sen några så kallade "Best of Kaizerslåtar" som "Ompa til du dör", "Resistansen" och "KGB". Kunde dock ha varit utan "Bön fra helvete" och "Maestro" som jag är hur less som helst på! Höjdpunkten var ändå "Jaevel av en tango"!






Det var även den första Kaizerskonserten på väääldigt länge som jag faktiskt njöt av. Får ta detta som en lärdom att man njuter mycket mer om man inte ser dem för ofta. Så det blir nog ingen mer Kaizerskonsert i år.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja tänkte mer på bokboxen :)

2012-03-19 @ 08:02:47
URL: http://asapettersson.wordpress.com
Postat av: Amanda - FOTO

sv; Tusen tack! :)

2012-03-19 @ 14:03:34
URL: http://amandafoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0