Framme!

Hallelujah, 15 timmar med tåg kænns i kroppen kan jag lova! Sitter just nu hemma hos Lena och ska alldeles straxt sova før imorgon ska vi rocka Storås tillsammans med Kaizers! :):):) Detta blir nog det sista ni hør från mig innan måndag før har inte tillgång till internet något mer på resan tyværr.. Ha de!

Slutkörd och exalterad

Jag är död! Jag har jobbat så mycket och hårt de sista dagarna att jag bara skulle vilja sova 4 dygn i sträck. Men istället ska jag upp klockan  4 inatt för att hinna med tåget som går kl 6! Nej det tar inte 2 timmar att göra sig iordning, men jag är nojig och vill vara på plats på tågstation minst 45 minuter innan det går. haha!

Resplanen: Imorgon åker jag till Trondheim med tåg och är framme ca 21.00. Jag har alltså en 15 timmars lång resa framför mig. Wiie! Där får jag sova hos Lena. Dagen efter möter jag upp Majken på tågstation i Trondheim och tar tåget till Vaernes där vi ska hyra en bil och köra till Storås. Väl där är det konsert med Kaizers!!! :D
Dagen efter tar vi bilen tillbaka till Vaernes och sedan flyger vi till Bergen. Efter det blir det Färja och buss till Uskedalen där nästa konsert är.
Och dagen efter det åker vi till Bergen igen och sedan bär det tyvärr av hemåt för mig. Är alltså hemma igen på måndag. Så ni hinner inte sakna mig det minsta;)

Så nu är jag packad och klar och ska efter jag duschat slänga mig i sängen och sova. Ha det gott alla glada, det ska iaf jag ha! :D

Pizza stavas alltid med två z

Lovade Adde att uppdatera bloggen lite mer, so here we go. Igår jobbade jag mellan 8 och 16 och efter det bar det av till sysslingen som fyller 19 på söndag för lite kalas. Kebabpaj och jordgubbar bjöds det på + en och annan öl. Vid 19-tiden gick jag hem och gjorde mig iordning för att träffa Giggan och co men de dissade mig och åkte till Tjällmo. Haha!

Istället åkte jag först till hamnkrogen och satt med Adde, Felix och syster, sedan vidare till Brygget med Elin och till sist kom Giggan och co och då var det hallen som gällde. Blev även senare ett dopp i varamon, härligt!

Nu på "morgonen" känner jag att det blev en tequila för mycket och att jag behöver Pizza! Men eftersom utkörningsavgiften blev 35 kronor för att jag bara beställde en pizza, ändrade jag mig och beställde två:D Grrr.. så om någon vill smaka får de höra av sig. Lär svulla i ett par timmar iaf. hehe!

Cocktail

Igår kan jag säga att jag var sliten. Kom hem från Liseberg vid 2-tiden och sedan upp klockan 7 för att jobba i 11 timmar. Träffade Giggan och Batte en snabbis annars orkade jag ingenting.

Idag har jag äntligen bränt ut Bergenkonserten på DVD. Den blev sjukt bra!

Nu ska jag duscha och gå till Willys för att jobba mellan 17 och 20. Härligt med korta dagar.

Imorgon jobbar jag mellan 8 och 16 och sen tänker jag fira min resterande lediga helg med ett alldeles för stort antal Öl! :)

Kadavers

Har kommit in i en period där jag lyssnar mycket på B,S&J och Gnom. Sorgligt att jag inte lyssnat på de här otroligt bra och genialiska låtarna på så länge. Men lovar att aldrig mer släppa dem helt. De får beblanda sig med Kaizers i framtiden:)

Liseberg

Jag och Majken åkte till Liseberg igår och hade så underbart roligt! Det var sagt att det skulle vara ostadigt väder men vi åkte ändå, och hade sån tur! Det var soligt hela tiden. Inte en regndroppe på hela dagen. Dock kan jag nämna att jag blev dyngsur iaf, haha! Mitt i Kolorado finns det en del där stora vattendroppar skjuts ut mot båtarna. Jag hinner knappt avsluta meningen: jag känner på mig att jag kommer få en i ansiktet. *Splash*, det är precis vad som händer. Haha! Mitt hår låg som klister mot mina kinder och alla andra i båten asgarvade och pekade på mig.

Ja,.. Majken och jag var bäst på att posa i Karusellerna;)

Here, there and nowhere

Här kommer lite updates.
En dag var jag på inflyttningsfest hos Daniel och syster.

I fredags var jag med Giggan, Martin och co. Först hemma hos mig sen Sjövik och sist Hallen. Riktigt trevlig kväll.

Igår var vi hos Nillan och även det var riktigt trevligt. Dock blev både fredagen och lördagen sena kvällar. Kom hem 4 i fredags och halv 6 igår. Så är lite sliten i kroppen idag. Så det har varit mys i sängen, bakad potatis och jordgubbar på schemat idag. Perfekt söndag! :D

Det var en gång en ko som åt gräs för att du var sugen på snopp.
Haha! Bästa ever.

I Dieter Meyers navn..

..säger jag förlåt! Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen ett bra tag nu. Först var jag på turné i Norge i två veckor och hade allt som oftast inget bredband och sen jag kom hem har jag jobbat 10 timmarspass på Willys var och varannan dag. Och emellan det har jag hunnit med att hjälpa syster och Emelie att flytta, byta rum, hjälpa pappa spackla och måla om mitt gamla rum samt montera ihop nya möbler. De köpte verkligen allt nytt. Ny säng, byrå(som btw är den största jag sett!), TV, sängbord, tavlor och hyllor. Så det tog tid och kraft kan jag påstå.

Har även festat lite också så har inte alltför mycket krafter emellan allt detta. Brukar decka så fort jag lägger huvudet på kudden och sover så djupt att jag inte skulle vakna om så taket föll ihop över mig.

Måste även få säga en sista sak: Jag har så fruktansvärt ont i ryggen!!!!!!!!! Uffaligen.

KongsbergsDVD

Yes jag har gjort en DVD med konserten från Kongsberg. Den blev riktigt bra! Är supernöjd och sitter för tillfället och kollar på den på högsta volym :D

Efter de 3 andra konserterna ska jag nog göra en Sommarturné DVD. Härligt!

Nu ska jag hjälpa pappa att flytta in i mitt gamla rum.

rubrik

Skippade måndagsklubben och tog en promenad och satt vid hamnen en stund med Giggan (Bättre?:P) istället. Riktigt trevligt. Kom nyligen hem och nu är planen att slökolla på tv och sova. Godnatt

summary

Jag har:
Klippt och färgat håret.
Jobbat tills fingrarna blöder och ryggen gått av. 11 timmars pass är inget att skoja om.
Varit på inflyttningsfest hos syster och Daniel.
Varit ute och festat med Martin, Gustav och co.
Hjälpt pappa spackla och måla om mitt gamla rum.
Haft första lugna lördagen på evigheter.

Idag blir det förmodligen måndagsklubben.

Letar föresten efter frivillig att följa med till Liseberg. Skjuts är fixad av mina föräldrar. Du behöver bara betala åkpass, inträde och mat;) Let me know sooon. (Majken, du är förstproriterad om du har tid och lust;))

Jag har flyttat!

Uhyeah. Men bara till systers gamla rum dock;) haha! Men det är alltid något. Jag slipper min diarrétapet och får istället 2 grå, en vit och en svart vägg;) Nice! Har hållt på hela dagen och städat, rensat och gjort iordning allt så nu är jag riktigt nöjd:) Min stora dator lämnar jag kvar i det gamla rummet då den är så ful och klumpig. Håller även på att formaterar om den då den är fruktansvärt seg också, så det är bara minin som får byta miljö;)

Kanske lägger upp lite bilder senare för det orkar jag inte nu. Hoppas ni har överseende med det. Som plåster på såren får ni en liten video från Skudefestivalen. Enjoy!

Nu ska jag äta jordgubbar och slöa framför tv.n för nu är jag ganska mör i kroppen. Jobbade mellan 11 och 21.30 igår och imorgon blir det jobb igen så måste vila känner jag. Ha de gott!

Sommarturné del 2

Skudeneshavn:
Vi började dagen med att åka buss till Haugesund. På vägen dit var vi tvungna att ta en färja (vilka platser den gick emellan har slunkit ur mitt minne).

Det blåste en hel del;P
Väl framme i Haugesund blev det stressigt som bara den. Vi skulle hämta ut biljetterna till Skudefestivalen på en shellmack. Vi gick/sprang genom hela Haugesund i 40 graders hetta men lyckades till slut få tag på biljetterna och hinna med bussen till Skudeneshavn.
Men så fort vi kom fram till Skude blev vi smått galna. Det låg en shellmack precis mitt emot campingen! Och campingen var död. Bara pensionärer och barnfamiljer. Så vi satte upp tältet och gick in mot festivalen.

Vi satte oss på en krog vid hamnen och tog ett par öl när plötsligt några välbekanta ansikten åker förbi på en segelbåt. Janove, Öyvind, Terje och Helge. Så vi hade lite ögongodis där ett tag innan vi valde att gå och ställa oss och köa till konserten.
Och den var grymt bra som alla andra Kaizerskonserter. Dock blev jag otroligt klämd så jag kunde knappt hoppa, klappa eller sjunga. Var nära på att ge upp där ett tag, men envis som jag är stod jag fast!

Jag ger er Maestro från den konserten! Njut!

Kongsberg:
Vi tog färjan från Skudeneshavn till Mekjarvik klockan 9 på morgonen och sen vidare med buss till Stavanger. Där satt vi och myste i ett par timmar, i en park precis utanför stationen, i väntan på bussen.

Bussen och tåget till Kongsberg var ett helvete. Med 40 grader utomhus och ingen air condition kan ni kanske själva räkna ut att det var varmt. Vid 21 var vi äntligen framme i Kongsberg där vi träffade Tone och Alexander.

Dagen efter tvingades vi ur tältet klockan halv åtta för att det var 1000 grader därinne. Så mycket för vår betänkta sovmorgon. Vi låg i skuggan nästan hela dagen då det var sjukt varmt. Till och med asfalten på bron mellan centrum och scenen där Kaizers skulle spela smälte. Så när man gick på den sjönk man ner och lämnade fotavtryck efter sig. Sjukt!

Men vi trotsade ändå hettan ett tag för att kolla in platsen där Kaizers skulle spela.

Vid 5 började vi köa och det var en helt outstanding konsert! Kaizers spelade tillsammans med Farmers market och bildade Kaizers market för kvällen. Majken och jag var i extas då de spelade Veterans klage och Jaevel av en tango! wowowow!

Alla som står på den här sidan kan ta kort.. Nu!

Ni ska även få ett klipp från den här konserten.. Jag ger er Knekker deg til sist/Sigöynerblod. Det finns fler klipp att se från alla tre konserterna på youtube. Och jag kanske lägger upp några fler vid ett senare tillfälle här också.

Dagen efter bar det av till Moss där vi fick höra en förskräcklig nyhet!
Kaizers har varit med om en bilolycka!
Jag och Majken var i chock.
Vi skulle precis äta den bästa måltiden på riktigt länge, men kunde knappt koncentrera oss.
Jag trodde att kongsbergskonserten var den sista konserten jag skulle få se med Kaizers.
Men så kollade vi på internet och fann att olyckan inte var allvarlig.
Kaizers hade varit med i en seriekrock i Drammen och bara fått lindriga skador.
Pju.. Jag kunde äntligen andas igen!
Dock har jag fått insikt i hur fruktansvärt jag skulle må utan Kaizers.
Uff! Låt aldrig den dagen komma då jag inte får se en Kaizerskonsert inom en snar framtid.

Igår bar det av hem. Först bil från Moss till Göteborg där jag fick vara ensam i 4 timmar och sen vidare med tåg till Motala.
Bittersweet.. Biiiiiiiittersweet!
Åt kycklingkebab med ris och sötsur sås och senare även jordgubbar med grädde och såg på morden i midsommer. Det var en härlig stund. Sen blev det sängen och jag sov som en gud!
Nu på morgonen har jag hjälpt syster packa till flytten imorgon och städat ur förrådet.
Jag är redo att åka tillbaka till Norge!
NU

Garage - the place to be!

Majken och jag gick ner till Garage och tog varsin öl ikväll igen. Det är en så otroligt skön känsla att vara där. Jag skulle ärligt talat kunna bosätta mig där!

Majken kan faktiskt vara såhär söt:P
Sen var vi lite turistiga och stannade här och tog kort bara för att det var så fint.

Nu ska vi se paradise hotel som har blivit lite av en tradition här i Bergen och sen packa, för imorgon åker vi till Skudeneshavn och ser Kaizers!! Fredag och lördag är vi i Kongsberg och ser Kaizers och sen på söndag är det Moss som gäller. På måndag kommer jag hem till Sverige och Motala igen. Jag vill inte!! Jag är förälskad i Norge och vill stanna här föralltid..

Bergen - bästa platsen på jorden?

Bergen är nog den absolut underbaraste platsen jag varit på! Det är så otroligt vackert. Den här bilden tog jag vid halv tolv igårkväll.

Men innan det tog vi en tur till Garage och på vägen dit går vi igenom den här parken där Majken plötsligt säger "Här skulle jag kunna tänka mig att vara uteliggare".. Hahaha!

Sen satt vi som sagt på Garage i ett par timmar och drack öl och pratade om allt och inget. Det var en underbar känsla att vara tillbaka på stället där vi upplevde den sjukt bra konserten i april!

Jag bjuder på denna:P
Idag bestämde vi oss att åka upp och kolla på utsikten från floyenberget och det är något jag aldrig kommer ångra. Sån upplevelse! Sjukt vackert..

Sen satte vi oss och tog en öl där uppe och bara njöt.

Nu ska jag duscha och laga mat sen blir det en sväng till Garage ikväll igen.