Kli i fingrarna

Sitter och drömmer mig bort i tanken om att renovera köket, inreda "klädkammaren", byta golv med mera, med mera. Jag vill så gärna fylla våran lägenhet med fina saker och komma närmare vårat mål om hur vi vill att lägenheten ska se ut. Varför kan jag inte få ett arbete snart eller vara gjord av pengar?

Men det är väl åtminstone vettigt att vi inte springer ut och köper saker på avbetalning. Ingen utav oss gillar det. Och det är väl lite charmigt det med, att sakta men säkert komma dit man vill. Den här månaden vill jag satsa på mer belysning. Speciellt sovrummet och köket är riktigt mörkt så fort det blir mörkt ute. Skulle vara trevligt att se mina kläder i garderoben eller se vad jag äter för en gångs skull.
Mannen i huset vill dock satsa på hemmabiosystem. Och jag håller med om att det skulle vara en riktigt bra investering. Jag avskyr dåligt ljud. Men det är bättre att vänta till mellandagsrean när det gäller sådana prylar.

Här är ett par lampor jag överväger till sovrummet:

Jag tror båda skulle passa, men Magnus avskyr båda. Han avskyr dock dem jag har i fönstret också så varför bryta trenden? Hehe, vad tycker ni om dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0