Melodifestival vs musikvideo

De senaste dagarna har vi pysslat med riktigt roliga ämnen i skolan. Nämligen melodifestival och musikvideo-sminkningar. Det innebär mest att man får ta i mycket mer. I en musikvideo kan du ju egentligen göra vad du vill, du måste bara tänka på att det ska matcha musikstilen och artisten.
Geraldine demade lite snabbt på Josefine inför melodifestivalsminkningarna. Min sminkning kom inte att skilja sig alltför mycket i färgval och utförande. Lite komiskt när jag ändå hade planerat och gjort sminkkort dagen innan.

Det är synd att man inte ser shimret på mina bilder. Skuggorna är så mycket snyggare irl, tro mig!

Idag var det musikvideo som gällde och jag stod utan modell, vilket ledde till att jag fick sminka mig själv. Jag valde att kopiera en sminkning från Rihannas musikvideo Hard. Och såhär blev resultatet;

Det är så otroligt mycket svårare att sminka på sig själv! Tur att det inte syns på bilden hur ostadiga mina konturer blev. Men annars är sminkningen ganska cool, påminner lite om Kiss haha!

Nu ska jag packa och ha mig för mellan 18 och 22 ska jag praktisera på Åhlens. Dagens uppgift blir att sminka kunderna. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0