Barnsmink

Idag har vi fått lära oss hur man gör barnmakeuper. Dvs. tigrar, prinsessor, fjärilar, spiderman mm. Anledningen till detta är att vi ska iväg på praktik i helgen och sminka barn på Max här i Borlänge. Och efter idag ser jag verkligen fram emot det för fy tusan vad kul det var! :)

Geraldine demade på oss allihop för att visa några enkla sminkningar. Övre raden från vänster: Nousin som prinsessa, Jag som tiger och Sandra som fjäril. Nedre raden från vänster: Monica som spiderman(Geraldine glömde det viktigaste, nämligen det röda, hehe), Josefin som katt och Linnea som monster.

Jag gjorde Josefin till tiger.

Linnea blev en hund av Sandra.

Monica och Nousin målade varandra till kanin och groda.

Gris, giraff, clown och annat blev också målat men tyvärr har jag inga bilder på det. Som sagt det var riktigt kul det här! Ska googla runt lite senare och hitta inspiration till allt möjligt som barn kan tänkas vilja bli sminkade till så är jag redo på söndag!

Det innebär ju naturligtvis för er som inte vet det redan att jag kommer inte hem till kära Motala imorgon. Hoppas ni klarar er;)

Kommentarer
Postat av: Majken

Ser kanonroligt ut! Hoppas att allt är bra med dig :-) Jag skall fira min 20års dag på Mono i Oslo den 2 nov, tror du att du kan komma eller är du busy med skola och sånt då? :-) PUSS!

2010-09-11 @ 14:32:06
URL: http://xcsmajken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0