Studio tour

Då kom jag äntligen in på bloggen och kan skriva en liten resumé av helgens korta men underbara turné.

I torsdags satte jag mig förväntansfull på tåget mot Oslo och den första Kaizerskonserten sedan fjärde september. Jag hade lite smått panik ett tag att tågen skulle krångla men lyckligtvis fungerade allting perfekt och jag kom fram som planerat klockan halv tre. En halvtimme senare mötte jag upp Tone på stationen som hade lyckats ta sönder sin ena sko; första målet blev alltså att köpa nål och tråd och sy ihop dem! Haha, det var en syn för ögat.

Klockan 18 gick vi till Peppes och träffade några fler trogna Kaizerfans, men det kliade i fingrarna på oss så vid sjutiden gick vi mot Sentrum scene för att börja köa. Där träffade vi Majken och Camilla, och jag måste säga att det var otroligt roligt att se dem igen! Tiden bara sprang iväg och snart stod vi inne och väntade på att förbandet Grand island skulle börja. Och till min stora förvåning och glädje så var de sjukt bra!

Straxt därefter gick Kaizers på och levererade en sjudundrande konsert, precis som jag hade hoppats på. Setlistan, stämningen, publiken, bandet - inget gick att klaga på. Jag fick äntligen höra de nya låtarna live samt de efterlångtade låtarna Bris och Rullet.





Efter konserten hade Tone siktet inställt på en tunna och vi lyckades efter mycket om och men få med oss den i bilen till Eidsvoll. Det var inte skönt att ha en stor tunna i knät under en 40 minuters biltur kan jag lova; speciellt inte efter en heldag med tåg, köande och konsert.

Dagen efter spenderades fram till klockan 3 hemma hos Tone och sen bar det av till Gardermoen för att vänta på David som skulle komma runt klockan nio på kvällen. De första fyra timmarna flög iväg, men sedan slog tristessen in. Till slut fick jag det efterlängtade samtalet om att han stod utanför. Några timmar senare låg jag mätt och belåten i sängen, dock med riktigt hög feber så alltför mycket sömn blev det inte.

Tidigt på morgonen bar det av mot Gardermoen igen för att ta flyget till Trondheim och helgens andra Kaizerskonsert. Vid 13 tiden var vi framme på hotellet och bestämde oss för att direkt leta reda på konsertlokalen samt se om det fanns möjlighet till att äta vid området. Vi hittade en pizzeria precis mittemot och bestämde träff där med Majken och Camilla vid fem tiden.

Alla hade lite smått panik över att vi inte visste tidpunkten för insläppet samt över rykten om att speciella medlemmar skulle få använda en annan ingång. Då alla sa olika kom vi fram till att det var bäst att börja köa - det slutade med att vi stod ute i kylan i straxt över tre timmar. Och ryktena om den andra ingången var sanna för då vi tillslut kom in i konsertsalen stod där redan folk! Om jag var förbannad?!

Trycket från publiken bakom blev för stort och det slutade med att jag och David sökte oss upp på läktaren. Dock var det till det bästa - däruppifrån kunde jag äntligen njuta utav konserten, som inte var i samma klass som Oslo men fortfarande riktigt bra!


Konserten blev iaf lyckad eftersom David direkt efter ville på´t igen! Vi lyckades få några timmar sömn och dagen efter bar det av hemåt med tåg, flyg och bil. Klockan 17 var vi hemma och kraschade i sängen.

Som sagt; resan var fantastisk men utmattande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0