Hur stora är oddsen,. Egentligen?

"Vad sägs om att komma ut och joina mig på en cigarett" skrev jag till Monica när jag två sekunder senare får ett sms från henne där det står "Säg till när du är framme så kan vi röka ihop". (Obs. Detta är inte citat för jag orkar inte kolla upp de exakta orden men i princip var det detta som skrevs. Det jag vill komma fram till är; Hur stora är oddsen att vi tänker samma tanke vid exakt samma tidpunkt? Skumt och fascinerande.

Nu känns det helt underbart att ligga i sängen, nybäddad och allt, och avnjuta Philemon Arthur and the dung på en dock inte alltför hög volym pga papperstunna väggar. Det är nästan så att man funderar på att stanna kvar i kära Borlänge i helgen bara för att slippa åka tåg. Men dagarna jag spenderar i Motala är faktiskt värt den fruktansvärda tortyren tågen innebär så jag lär nog sitta där på fredag i tre förbannade timmar ändå.

Dags för skönhetssömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0