Oslo

Jag kom fram till Oslo vid 22 torsdags kväll och ringde direkt upp Tomas som skulle hjälpa mig med sovplats. Men fick inte tag i honom.. Efter åtaliga försök ringde jag Fredrik för att uppdatera honom om min hemska situation. Jag var fast i Oslo utan sovplats! Han bad mig köpa biljett hem, men efter att ha kollat upp det och upptäckt till min förskräckelse att resan skulle kosta 900, valde jag att stanna.

Jag satte mig inne på stationen och väntade, och det var bland det värsta jag gjort. Ni förstår inte hur många äckliga människor som kommer fram till en och frågar än en massa grejer. Fick flera gånger erbjudanden om olika typer av knark, sex och diverse annat. Vid 3 får jag tag i Tomas och kan äntligen ta mig därifrån.

Dagen efter träffade jag Tone och vi gick till Operahuset där man kan se ut över stora delar av Oslo. Det var sjukt varmt den här dagen så det var underbart att sitta längst upp i skuggan och lyssna på Kaizers.

Senare gick vi till skivsigneringen där de äntligen sålde Våre demoner LPn. Jag köpte ett exemplar både till mig själv och Majken. Eftersom jag hjälpte Tone med några saker också frågade Janove om jag var en hamster. Haha, det var verkligen dagens!





Efter signeringen gick jag och Tone till Mono för att lyssna på soundchecken. Där stod även OlafG och lyssnade. Vi hade riktigt trevligt, sjöng och pratade om Kaizers. Sen blev jag ensam i Oslo igen för att de skulle hem. Klockan var ungefär 7 och jag visste att jag var tvungen att vara ensam tills Tomas slutade jobba vid ett. Så jag stod kvar där under hela konserten. Man såg och hörde allting, men konstigt nog var det ingen bra konsert. Publiken var helt död och Kaizers spelade bara låt efter låt tills det var slut.

Dagen efter bar det av till Trondheim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0