Eurovision

Ikväll är det dags för semifinal nr 2 i Eurovision. Den första semifinalen var en katastrof! Programledarna var hemska och bidragen var ena kacklande hönan efter den andra. Fanns bara en enda låt jag kunde tänka mig att höra igen. Island. Lite kärlek till det egna landet har jag ju, så jag blev ganska nöjd över att Sverige gick vidare. Dock är jag inte det minsta stolt över bidraget. Uff, så hemskt dålig låt. Men men.. så tycker jag ju nästan varje år.

Får hoppas bidragen ikväll håller högre standard. Annars lär finalen på lördag bli fruktansvärt långdragen och tråkig.


Eurovision har precis börjat och jag tänkte uppdatera er om vad jag tycker lite kort om bidragen. Just nu har de en smått underhållande öppningsceremoni med dansande björnar.

1.Kroatien - Skön låt, saknade dock en höjning. Blev ganska slätstruken.
2. Irland - Tjejrock. Inte min grej.
3. Lettland - Allt känns bara fel. Konstig.
4. Serbien - Aladdin med popcorn som hår. Riktigt underhållande. Låten? Vet inte, glömde lyssna;P
5. Polen - Riktigt falskt. Uff!
6. Norge - Riktigt skön och underhållande låt.
7. Cypern - Först intetsägande, sen falskt. Outhärdigt.
8. Slovakien - Härlig. Äntligen någon som kan sjunga!
9. Danmark - Skönt sound men väldigt mainstream låt.
10. Slovenien - Maffigt. Favorit hittills.
11. Ungern - Hemsk!
12. Azerbaijan - Känns blek. Samtidigt gillar jag inte just den här genren.
13. Grekland - Skrattretande. Dålig engelska, dålig röst. Och dansen ska vi inte ens prata om..
14. Litauen - Enformig. Blev dock lite bättre när han bytte engelskan mot modersmålet.
15. Moldovien - Jag kan inte rå för det. Jag gillar detta!
16. Albanien - Även detta var bra. Hennes röst var härlig.
17. Ukraina - Uschaaan vad dåligt!
18. Estland - Bra men saknar ett lyft även på denna.
19. Holland - Summerar detta med glittriga kavajer och kycklingklänningar.

De 10 bidragen jag tror går vidare:
1. Kroatien (x)
2. Serbien (-)
3. Norge (x)
4. Slovakien (-)
5. Danmark (x)
6. Slovenien (-)
7. Grekland (x)
8. Moldovien (x)
9. Albanien (x)
10. Estland (x)

Azarbaijan, Ukraina och Litauen gick vidare tillsammans med de jag satt x efter.

Det sorgligaste är att Slovenien inte gick vidare. Den var ju bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0