Sommarturné del 1

Dag 1. Anderstorp
Jag, Majken och hennes syster åkte ut till Bolmen och solade och badade och frossade i frukt. Trots att det blåste storm där ute hade vi det riktigt härligt.




Sen åkte vi hem till Anderstorp igen och åt något av det godaste jag ätit någonsin! Mangofylld kyckling, ris och egengjord currysås som jag skulle kunna dö för. Majken jag är i stooort behov av receptet!


Dag 2. Moss
Vi åkte till Majkens föräldrars arbete för att skriva ut alla biljetter och där får jag även en underbar överraskning. Majken har gjort tröjor åt oss!

Sen vinkade vi hejdå till Anderstorp och åkte till Gnosjö där vi tog tåget till Göteborg och sen vidare med buss till Moss.


Väl i Moss hämtade hennes morfar upp oss och hemma hos honom bjöds det på kyckling dränkt i chili och ris och senare även jordgubbar med grädde. Sen var det dags för sängen.

Dag 3. Steinkjer
Kvart i sju skjutsade Majkens morfar oss till Oslo där vi tog tåget till Trondheim och sen vidare till Steinkjer. Vi var framme ca 17.00 och även fast vi var så långt norrut var det kokhett ute.

Väl på campingen hinner vi bara lägga ner våra väskor och väckla ut tältet så kommer en norsk kille och skriker till sina vänner "Kom och hjälp till här, det är två svenska tjejer som behöver hjälp". Haha! Tydligen såg vi så okunniga ut. Men inte tackar man nej till lite assistans.


Tadah! Efter att tältet kommit upp gick vi bort till deras tält och åt korv med bröd, drack öl och körde rulllstolsrace. Haha, det var riktigt roligt. Dock var jag inte så bra på det. Men men, man kan ju inte vara bäst på allt;P


Sen var det dags för Kaizers! Och konserten var så otroligt underbart fantastiskt jävla bra! Bästa festivalkonsert någonsin. Dock kan aldrig festivalkonserter slå de intima konserterna inne på klubbarna.



Bilderna från konserten är tagna av Majken.

Ett litet klipp från sjåför til passasjer. Tyvärr blev det inte så många filmer då vakten framför oss hade pms.
Sen blev det efterfest ända fram till halv 5 och jag kan meddela att solen aldrig går ner i Steinkjer. Underbart roligt hade jag!





Dag 4. Tåg,tåg,tåg och tåååg
Det var en dag i tågets tecken. Vi åkte från Steinkjer klockan 12.50 till Trondheim. Sen vidare från Trondheim till Oslo, dit vi ankom vid klockan 22. Sen gick nattåget till Bergen klockan 23 och vi var framme klockan 7 imorse. Det var lika jobbigt som det låter! 18 timmar på tåg är inget att leka med..

Dag 5. Bergen
När vi kom fram imorse tog jag en välbehövlig dusch och en powernap. Man får inte den bästa sömnen på tåg. Sen har vi bara tagit det lugnt i soffan och ute på balkongen. Det är typ 40 grader i solen så vatten och skugga är ens bästa vän för tillfället. Men jag ska trotsa det ett tag nu och gå ut och lägga mig och sola. Sen får vi se vad som sker ikväll och resten av sommarturnén. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0