Sommarturné del 2

Skudeneshavn:
Vi började dagen med att åka buss till Haugesund. På vägen dit var vi tvungna att ta en färja (vilka platser den gick emellan har slunkit ur mitt minne).


Det blåste en hel del;P
Väl framme i Haugesund blev det stressigt som bara den. Vi skulle hämta ut biljetterna till Skudefestivalen på en shellmack. Vi gick/sprang genom hela Haugesund i 40 graders hetta men lyckades till slut få tag på biljetterna och hinna med bussen till Skudeneshavn.
Men så fort vi kom fram till Skude blev vi smått galna. Det låg en shellmack precis mitt emot campingen! Och campingen var död. Bara pensionärer och barnfamiljer. Så vi satte upp tältet och gick in mot festivalen.


Vi satte oss på en krog vid hamnen och tog ett par öl när plötsligt några välbekanta ansikten åker förbi på en segelbåt. Janove, Öyvind, Terje och Helge. Så vi hade lite ögongodis där ett tag innan vi valde att gå och ställa oss och köa till konserten.
Och den var grymt bra som alla andra Kaizerskonserter. Dock blev jag otroligt klämd så jag kunde knappt hoppa, klappa eller sjunga. Var nära på att ge upp där ett tag, men envis som jag är stod jag fast!

Jag ger er Maestro från den konserten! Njut!


Kongsberg:
Vi tog färjan från Skudeneshavn till Mekjarvik klockan 9 på morgonen och sen vidare med buss till Stavanger. Där satt vi och myste i ett par timmar, i en park precis utanför stationen, i väntan på bussen.


Bussen och tåget till Kongsberg var ett helvete. Med 40 grader utomhus och ingen air condition kan ni kanske själva räkna ut att det var varmt. Vid 21 var vi äntligen framme i Kongsberg där vi träffade Tone och Alexander.


<3
Dagen efter tvingades vi ur tältet klockan halv åtta för att det var 1000 grader därinne. Så mycket för vår betänkta sovmorgon. Vi låg i skuggan nästan hela dagen då det var sjukt varmt. Till och med asfalten på bron mellan centrum och scenen där Kaizers skulle spela smälte. Så när man gick på den sjönk man ner och lämnade fotavtryck efter sig. Sjukt!


Men vi trotsade ändå hettan ett tag för att kolla in platsen där Kaizers skulle spela.

Vid 5 började vi köa och det var en helt outstanding konsert! Kaizers spelade tillsammans med Farmers market och bildade Kaizers market för kvällen. Majken och jag var i extas då de spelade Veterans klage och Jaevel av en tango! wowowow!



Alla som står på den här sidan kan ta kort.. Nu!




Ni ska även få ett klipp från den här konserten.. Jag ger er Knekker deg til sist/Sigöynerblod. Det finns fler klipp att se från alla tre konserterna på youtube. Och jag kanske lägger upp några fler vid ett senare tillfälle här också.


Dagen efter bar det av till Moss där vi fick höra en förskräcklig nyhet!
Kaizers har varit med om en bilolycka!
Jag och Majken var i chock.
Vi skulle precis äta den bästa måltiden på riktigt länge, men kunde knappt koncentrera oss.
Jag trodde att kongsbergskonserten var den sista konserten jag skulle få se med Kaizers.
Men så kollade vi på internet och fann att olyckan inte var allvarlig.
Kaizers hade varit med i en seriekrock i Drammen och bara fått lindriga skador.
Pju.. Jag kunde äntligen andas igen!
Dock har jag fått insikt i hur fruktansvärt jag skulle må utan Kaizers.
Uff! Låt aldrig den dagen komma då jag inte får se en Kaizerskonsert inom en snar framtid.

Igår bar det av hem. Först bil från Moss till Göteborg där jag fick vara ensam i 4 timmar och sen vidare med tåg till Motala.
Bittersweet.. Biiiiiiiittersweet!
Åt kycklingkebab med ris och sötsur sås och senare även jordgubbar med grädde och såg på morden i midsommer. Det var en härlig stund. Sen blev det sängen och jag sov som en gud!
Nu på morgonen har jag hjälpt syster packa till flytten imorgon och städat ur förrådet.
Jag är redo att åka tillbaka till Norge!
NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0