Torsdag 30/10

 

    
Det har gått en vecka sen den underbara konserten och det är hög tid för mig att berätta för er om den. Och om allt som rör min Osloresa, som minst sagt är minnesvärd.

Jag tar det i punktform då det är lite väl mycket.
- Jag får inte ut min tågbiljett i Motala och det är 5 min tills avgång. Ringer syster, som är hemma för att hon inte mår bra(ibland har man allt tur), och får lösenordet av henne. Jag min dummer hade skrivit IO istället för 10.
- Inga norska pengar. Jag försöker ta ut pengar i några affärer, men de tar inte emot svenska kort(?!). Sen hittar jag en bankomat och då måste man minst ta ut 200, jag har bara 200 svenska så ringer syster igen som får sätta över pengar. (vad skulle jag gjort utan syster?)
- Regn. Det öser ner hela dagen. Uff!
- McDonalds, bland det vidrigaste jag ätit! Jag säger bara det, ät inte på McD i Norge! Tvi.. Kanske hade jag bara otur, men det var inte gott. Flötigt som tusan.
- Soundcheck, och jag är i himlen! Vi gick till Sentrum scene och går runt hörnet för att försöka få en skymt av pojkarna. Istället hör vi något jag aldrig kommer att glömma. Die polizei på soundchecken! Åh, jag har aldrig varit så lycklig..! Jag hoppade och skrattade o grät en skvätt också. Har alltid velat höra Die polizei live.. Uff kan inte beskriva den känslan med ord.
- Ska Tone få komma in eller inte? Tone, tjejen som jag mötte upp med i Norge ville så gärna följa med in på konserten och hade därför lånat ett leg. av sin kusin. De var riktigt lika så jag var övertygad om att det skulle gå, dock var vi jättenervösa över detta ända fram tills portarna öppnades och vi fick svar. Hon kom in! :D

(Terje Killmaster Kaizer och Tone, innan konserten i Drammen 17/10-08)

Och nu till konserten i Oslo! Den var magisk.. Här är setlistan, som enligt mig är den bästa genom tiderna! Skriver bara kommentarer på de som behövs. Märkte att jag skrev fantastiskt, omg, wow, underbart på de flesta, haha! Blir lite tjatigt och onödigt att skriva.

1. Medisin og psykiatri
- Mäktig introlåt, dock gillar jag den mer som upptempolåt.
2. På ditt skift
3. Fra sjåfør til passasjer
4. Djevelens orkester
5. Død manns tango
6. Moment
7. Tokyo ice til Clementine
8. Di grind
9. Dekk bord
10. Jævel av en tango
11. De involverte
12. Sorti -
Äntligen! Åh, jag var i ett lyckorus hela låten men kommer ihåg att detta var en utav de absoluta höjdpunkterna!
13. Veterans klage
14. Mann mot mann
15. Dr. Mowinkle
16. Evig pint
----------------------------------
17. Naade/Genie in a bottle -
Riktigt roligt och skumt att höra Geir sjunga Aguilera.
18. Den sjette sansen
19. Dieter meyers inst. -
Jag ääääääääälskar den här låten live!
----------------------------------
20. Kontroll på kontinentet (ackustisk)
- Underbart, publiken överöstade dock Janove, men stämningen var härlig!
21. Maestro
----------------------------------
22. Die polizei -
Precis som jag alltid trott att den skulle vara live, magisk! Jag var än en gång i himlen..

Efteråt fastslog jag att det var den absolut bästa konsert jag varit på med Kaizers. Fram tills dess hade Vega i april täten, men nu har vi en ny etta!

Resten av min Oslo resa i punktform:
- Vilse i Oslo.
Efter konserten var jag och Tone tvugna att hitta tillbaka till sentral stasjon snabbt då hon skulle med ett tåg. Vi sprang fram och tillbaka i Oslo som vilsa höns medans hon pratade med sina föräldrar på telefon. Till slut hittade vi dit, just i tid för avgången på hennes tåg.
- Ensam i Oslo. Jaha nu var man ensam, utan sovplats och sentral stasjonen stänger om 2 timmar. Jag ringer min kusin som vägleder mig hem till honom där jag får sova på hans soffa. Klockan 5 ska han dock jobba så det blev inte mycket sömn innan jag och han vandrade tillbaka till sentral stasjonen. Ensam i 2½ timme innan tåget går.
- Jag missar tåget! Arrrrgh! Jag frågade ju en person som jobbade där vart jag skulle stå, tydligen, Tydligen, stämde inte det. Jag kunde inte varit argare än jag var då.. där stod jag utan sömn eller mat på två dygn knappt och inga pengar i fickan. Fick ringa pappa som fixade mer pengar till mig och köpa en ny biljett.
- Nästa resa går 13.30! Uff.. Klockan var halv nio när jag fixade den nya biljetten så jag hade 4 timmar att ta död på.
- Min mobil Och mp3 dog. Eftersom min mobil dog kunde jag inte riskera att somna ens på tåget hem, jag säger då det, jag har inte vetat vad trötthet är förrens jag upplevde denna resa. Inte hunger heller för den delen.. Köpte en korv i Oslo som var det vidrigaste efter McD att jag slängde den efter en tugga. Haha!
Hemma klockan 8 och jag somnar i soffan till Idol. The End

Hittade videoklipp från konserten idag, och jag måste ju bara lägga upp dem här! Nästan så jag ångrar mig i uttalandet om att jag gillar medisin & psykiatri bättre som upptempolåt. Den är otroligt jävla mäktig här! ursäkta språket..

 

Och måste ju såklart lägga upp Die polizei också! Nu har ni fått den första och sista låten på konserten.. Det finns några klipp till på jaevel av en tango, veterans klage och kontroll på kontinetet(ackustisk) som ni kan se om ni går in på den Här adressen:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=45312306
Ja där har ni min minst sagt minnesvärda resa i ord. Enjoy! Om 8 dagar är det dags för Konserten i Stockholm.. Hoppas den resan blir bättre och att konserten mäter sig med Oslo-konserten:)

Kommentarer
Postat av: Majken

nu blir ju jag lite avis, vad gjorde du i deras buss? :)

nej jag är inte 18 så var aldrig på den i oslo. Men fyller på söndag så efter det är det inget som hindrar mej!

Var däremot på konserten i drammen och när Geir log mot mej trodde jag att jag skulle trilla ner från galeriet. han är den snyggaste mannen jag vet.

2008-10-30 @ 20:50:53
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Blowie and Sucky

Du har väl inte missat våran supersexiga sexblogg? Vi älskar sex och vi vet att du också gör det!



Vi syns hos oss!

Blowie and Sucky

2008-10-30 @ 23:17:27
URL: http://blowieandsucky.blogg.se/
Postat av: Majken

Norska donken är precis som svenska, det var nog bara du som hade otur...

2008-10-31 @ 23:47:55
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

haha jo han är häftig :) riktigt jävla fenomen är vad han är. Gillar allt som inte låter som allt annat :)

2008-11-01 @ 02:02:06
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

hihi tack så mycket! :d det är nästan så man inte vill äta upp den ^^

2008-11-01 @ 13:02:14
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

tack så mycket :) åh ja den var hur god som helst! och idag fick jag mitt linne med "Majken Kaizer" på :D

Det är inte långt kvar nu, nej. Stckholm på fredag och Vega på lördag :)

2008-11-03 @ 17:58:29
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

ja det är klart jag skall göra! :D hörru jag vet ju inte riktigt hur du ser ut, ifall jag skall leta efter dej i vimmlet uppe i stockholm =)

2008-11-03 @ 18:13:43
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Jag måste be dej om en supertjänst!!

Raderade alla mina låtar på I-poden av misstag och nu när jag skulle lägga in all kaizers musik igen så har jag märkt att sorti, tokyo ice till clementine och medisin og psykriti är raderade från datorn! Du har dom inte så du orkar skicka över dom på mejl eller msn eller någonting liknande? =)

Jag kommer få spader om jag inte får lyssna på sorti på vägen upp till stockholm på Fredag! Haha =)

2008-11-04 @ 20:37:48
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Tack vad gullig du är!! :) men jag troe jag redan har lagt till dej? [email protected]?

2008-11-04 @ 20:53:04
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

ett ord min vän: shirtcity.se

2008-11-04 @ 21:12:29
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Förresten, Geir på genie in a bottle är genialisk! Hoppas på den på Nalen! :D

2008-11-06 @ 08:33:46
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Ja det är ju sagt att dom skall byta till 50-50 gamla låtar nu istället för 80-20 som dom körde på i norge =)

2008-11-06 @ 15:38:30
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Meh! Varför har de hoppat av?! Var bor du då? Finns det inga bra tåg?

2008-11-06 @ 18:47:24
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

Jo jag vet vart motala ligger =) har varit där på speedway-jobb en hel del gånger =) Hoppas fan att det löser sej! Jag såg ju fram emot att leta efter dej där uppe!

0730733003 är mitt nummer ifall du kommer upp och vi inte hittar varandra.. och det hoppas jag verkligen du gör!! (kommer upp alltså)

=)

2008-11-06 @ 21:29:24
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0