Torsdag 16/10

Setlistan från Kaizers spelning igår i Stavanger:

1. Medisin og Psykiatri - Med roligt, nytt intro!
2. På Ditt Skift
3. Fra Sjåfør Til Passasjer!
- Fantastiskt" De 3 första sångerna var nästan som ett medley. Otroligt bra öppning!
4. Djevelens Orkester - rocka haardt
5. De Involverte
6. Kalifornia - live-debut!
7. Tokyo Ice til Clementine - weee! Pianot var höjt i mixen :p
8. Di Grind - bättre än förväntat, Fick riktig fart på publiken
9. Dekk Bord - med Geir på vokal
10. Rullett - också med Geir. 
Nils(ljusmannen) får komma upp på scen och motta en rå pokal för mer än 500 Kaizerskonserter, han får även föreslå en sång: 
11. Bris! - woooow
12. Dr. Mowinckel - Geir på vokal igen
13. Katastrofen - råå!
14. Evig Pint - Storslagen avslutning på huvuddelen av konserten

15. Kontroll på Kontinentet - jo, de spelade faktiskt den, även då den är en vanlig syn på konserter. Men nu spelade Janove den ensam, akustiskt!! 
16. Den sjette sansen - Underbar version av en "kongesang"!. 
17. Dieter Meyers Institusjon - mäktig, som alltid. Otroolig konsert. I'm totally in aawe.

18. Resistansen - med extra lång avslutning..
 
Jag kan bara säga en enda sak om den här setlistan: OMG! Den är helt perfekt.. Så otroligt många bra låtar som man aldrig eller sällan hört live förrut. Jag hoppas de behåller den här setlistan med några undantag. Istället för Rullet vill jag ha D-dagen och sen får de gärna trycka in Die polizei nånstans. Vill inte byta ut mer. Det måste ha varit en helt otrolig konsert och jag längtar ännu mer till den 23.e nu! Om det är möjligt;) Ihhhh!

Här får ni Dr. Mowinkle, en underbar låt som sällan syns på konserter. Älskar tanken på att den är med på nya setlistan! Mums.
Jag ger er även Die polizei, en av mina favoritlåtar. Dock har jag aldrig haft nöjet att få se den live annat än på DVDn från Vega, från vilken både Dr. Mowinkle och denna är hämtad. Hoppas de har med den på spelningen den 23.e eller i Sthlm den 7.e Lyssna och njut! Det gör iaf jag.

Kommentarer
Postat av: Ricochet

sv: Hej! nej jag fick aldrig mejlet :S började undra lite varför du inte hört av dig, heh. Testa att mejla igen!

2008-10-16 @ 13:27:50
URL: http://ricochet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0