Tisdag 11/11

 

  
Panik! Det var vad jag kände när jag kom fram till Stockholm vid halv 7. "Nu kommer det vara milslång kö in till Nalen". Men så var inte fallet, och jag var både lättad och bekymrad.. Var är alla Kaizerfans? Snart kom Majken och så fort dörrarna öppnades slank vi in, slängde av oss våra jackor och sprang som galningar till scenen.. Vart vi hamnade? Längst fram mellan Janove och Terje:)

Vid 21 började Mintzkov spela och jag kan varken säga bu eller bä.. Inte min smak, men de gjorde inte bort sig. Medan de spelade kom Geir ut och kollade vid sidan av och jag blev helt till mig.. Haha, förde meddelandet vidare till Majken som förde de vidare till de bredvid henne. Snart stod nog hela Nalen och kollade på Geir (för det gick ju inte slita sig;)).

Sedan var det dags för Kaizers och även den här konserten var magisk! Janove stage-diva under Djevelens orkester, Terje delade ut öl och flirtade med Majken under Maestro, Janove frågade mig med gester om jag tyckte det var bra eller dåligt och log sitt vackraste leende under KPK, Janove och Terje kysstes som vanligt under Naade.. En konsert full med lek och publikkontakt.. en kaizerskonsert;)

Kaizers Orchestra, Sthlm, Nalen - På ditt skift & Fra sjoför til passasjer

Kaizers Orchestra, Sthlm, Nalen - Katastrofen

Efteråt stannade vi kvar vid scenen för att Majken ville få tag på en tunna, och under tiden hittade jag en utav Runes trumpinnar på scen. Dock fick jag slåss för den mot en otrolig jätte till man.. Tur att kaizers "ljudkille" stod på min sida och fick mannen att ge upp sina försök att ta den ifrån mig. Tillbaka till det väsentliga, Majken fick sin tunna! :)

Lite senare när vi väl kommit ut från Nalen och stod och väntade på att Majken och hennes tunna skulle få en taxi, såg jag Geir gå mot bussen. Jag blir än en gång helt till mig, säger till Majken och så springer vi dit för att få oss ett par bilder med honom. Han pratade med Majken på norsk, förstod inte allt, men tror det mesta handlade om hur det kom sig;P hehe.. Helt plötsligt överraskar han oss med o fråga om vi ska med på efterfest! Jag trodde jag skulle svimma,. Dock kunde varken Majken eller jag, men vi blev tillfrågade och bara det gör att jag är i himlen (säkerligen hon også)!!


Inte många minuter senare kommer Janove ut och vi springer även honom till mötes. Jag, utan att tänka, öppnar mina armar och får världens härligaste kram:) Sen tar vi kort och står och pratar riktigt länge.. Vi pratade om allt från hur vi tyckte om konserten, varför de aldrig spelar d-dagen till deras planer för framtiden. Och helt ur det blå frågar han oss vad vi ska göra nu! Ehwm.. åka hem? säger vi. Och han frågar om vi vill med och ta ett par öl med honom runt hörnet!! Asså om jag inte var i himlen redan så kom jag dit nu, och jag lovar, jag har inte kommit ner än..! haha. Både Janove & Geir(helt oberoende av varandra) frågar oss om vi vill med på efterfest. Jag kan inte beskriva i ord vad jag känner inför detta..


Ja bilden på mig o Janove är suddig(jag skyller på min dumma kameramobil). Men Majken och Janove blev iaf "dritsöta" på den här bilden:)

Till sist var det Terjes tur att komma ut och vi tog givetvis kort med honom också.. Dock pratade vi inte speciellt mycket med honom, och någon sekund senare var Majken bortsprungen. Utan efterfest men lyckligast i världen tog jag mig till bilen med syster o Daniel i släptåg och körde hela vägen hem. På grund av mitt lyckorus över kvällens händelser gick tiden riktigt snabbt och snart var vi alla hemma i våra sängar..


Måste tacka Majken för en underbar kväll! Tror inte den hade blivit så magisk som den blev utan ditt sällskap.. Vi får se till att göra slag i våra planer för sommaren 2009! Det får inte rinna ut i sanden..
(Alla bilder från konserten är tagna av Majken, utom kortet där Terje slår på tunnan som Kristina har tagit)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken fin layout du har :D Så obeskrivligt kul med fredagens bravader också!



Vill bara tillägga att bilden längst upp till höger är min, inte Majkens :) Jag la ut den på DMA i söndags.



Kram

2008-11-11 @ 17:40:45
Postat av: Majkenn

Det var så stort! Har fixat ett sparkonto till vår sommar nu :D Du är underbar!



tavlan skall bli på geir och janove =)

2008-11-12 @ 19:13:11
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Majken

ja, går och väntar på att han skall släppa konsertdatum (ifall han nu gör det) så man kan boka biljetter =) Geir är min absoluta favorit.

2008-11-13 @ 20:19:41
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Shit, nu är jag ordentligt avis. Varför var inte jag kvar längre?! Varför?! Jag vill också ha foton. Det blev varken några bilder eller några inspelningar för min del.



Men då borde vi ju stått nästan bredvid varandra. Själv stod jag längst fram rakt framför Terje, som du kanske läste. (:

2008-11-14 @ 16:50:06
URL: http://transmissionplot.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Åh, jasså det var ni med tunnorna ;D

2008-11-14 @ 19:50:03
URL: http://transmissionplot.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Haha, där ser man. Då tror jag att jag såg er faktiskt.

2008-11-14 @ 21:22:53
URL: http://transmissionplot.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Haha nej precis!

Nu börjar det bli lite osmidigt att kommunicera via kommentarer xD

2008-11-15 @ 15:28:11
URL: http://transmissionplot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0