Ready to train like the pros?

Startade ett 30dagars viktminskningsprogram med UFC Personal trainer för ett tag sen och har nu knappt en veckas träning kvar på det. Tänkte meddela att det är otroligt tufft! Tror jag tränat varje dag utom 3 de senaste 3 veckorna och träningsvärken är konstant. Dock är det väldigt varierande så jag överanstränger inte en speciell muskel dag ut och dag in.  Kan verkligen rekommendera detta.

Än sålänge vet jag inte exakt vilka resultat detta har gett mer än att jag orkar offantligt mycket mer idag än vad jag gjorde när jag började. Klarade knappt en enda armhävning då men idag gör jag 10 T-push ups (inte utan ansträngning, men ändå).

Jag ser även skillnad på midja, rumpa och lår. Känns som jag tappat en hel del centimeter. Tyvärr mätte jag aldrig innan jag började träna så kan inte dokumentera detta. Men det som räknas är ju inte några siffror i ett protokoll utan hur man ser ut och känner sig.

Det bästa är att jag mår bättre idag och orkar mer. Tänkte ställa mig på vågen i helgen och se om det skett något där. Spännande. Hur det än har gått så ska det inte få påverka min motivation att fortsätta. Efter detta 30dagars program ska jag starta ett 60dagars.

OBS! Jag har inte ändrat min kost alls.


Kommentarer
Postat av: Klara

Åh, ja, verkligen! Det är så roligt att själv kunna bestämma hur man vill att något ska se ut. :)

2012-02-15 @ 23:09:29
URL: http://klaragenberg.blogg.se/
Postat av: p a u l i n e - fotoblogg ♥

SVAR: Tack så mycket! :) Vad duktig du är som tar tag i träningen, det skulle jag också vilja men finner inte orken haha! :) Vad ska du göra idag?

2012-02-16 @ 06:50:37
URL: http://palosfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0