Bandit, thé & renoveringstankar

Rubriken säger det mesta. Jag sitter i mitt vita, ack så tomma, kök och lyssnar på Bandit rock och dricker thé. I huvudet snurrar en massa idéer om hur vi ska fixa iordning vårat kök. Ska senare till Bauhaus för att kolla in lite kakel. Ni förstår inte hur kul jag tycker att det är!

Den största frågan är bara när vi ska göra det? Vi har en massa sparade pengar som vi har avsatt för just sådana här saker. Dock måste vi ha såpass mycket över att det täcker oförutsedda avgifter. Har räknat lite på det och vi borde kunna göra det nästa månad med god marginal.

Det är bara idéerna som måste falla på plats nu. Jag ångrar mig tusen gånger om angående färger och utförande. Dock har vi inte världens valmöjligheter. Fläktsystemet går inte att bytas ut eller flyttas, inte heller diskhon går att flytta på. Så köket lär se ut i princip likadant efteråt vad gäller stommarnas placering.

Detta underlättar ju dock mycket då vi slipper byta stommarna. En otrolig pengasparare också!



Nog om detta - nu måste jag springa och göra iordning mig innan Magnus kommer hem.


bloglovin


Kommentarer
Postat av: Eva

Guu vad kul med renovering. Men svårt också. Har skitsvårt att bestämma mig för vilken stil vi ska ha hemma och så vidare ;) Lycka till!

2012-02-16 @ 20:05:18
URL: http://evali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0