Melodifestivalfinal

Igår var finalen av melodifestivalen och eftersom jag var sjuk såg jag den tillsammans med familjen. Jag är faktiskt riktigt glad att det blev så pga att Tiba och co som jag skulle sett den med först inte tycker om festivalen. Som alltid skrev mamma, pappa och jag ner poäng till låtarna. Tänkte låta er ta del av det..

1. Måns Zelmerlöw - Hope and glory Mamma: 10, hon älskar denna och ringer som en galning men kommer ändå bara fram 1 gång. haha! Stackars mamma. Pappa: 7 Jag: 5
2. Caroline af ugglas - Snälla, snälla: Mamma: 1 Pappa: 4 Jag: 4 Kompet och texten är bra, skulle varit en bra kandidat med en annan sångerska.
3. Agnes - Love love love: Mamma: 5 Pappa: 5 Jag: 5 Bra låt men ändå väldigt svag och slätstruken. Hennes kläder var iaf en favorit. haha!
4. Heat - 1000 miles: Mamma: 7 Pappa: 7 Jag: 4 Sångaren har skön röst men där är det slut på komplimanger.
5. Emilia - You´re my world: Mamma: 3 Pappa: 5 Jag: 5 Underbar låt egentligen men usel sångerska.
6. Alcazar - Stay the night: Mamma: 9 Pappa: 7 Jag: 5 Mamma älskar disco, inte jag.
7. Sarah dawn finer - Moving on: Mamma: 8 Pappa: 8 Jag: 7
8. E.M.D - Baby goodbye: Mamma: 7 Pappa: 6 Jag: 9 Det enda som stör mig är Mattias.
9. Sofia - Alla: Vi orkar inte ens sätta poäng. Vad gör den här? Pappa säger dock att han skulle röstat på den i eurovision om Grekland ställt upp med den. haha!
10. Molly sandén - Så vill stjärnorna: Zzzzzz.. tråkigaste låten ever!
11. Malena Ernman - La voix: Början är riktigt vek. Antingen har hon dåligt engelskt uttal eller så kan hon inte sjunga lågt. kan inte bestämma mig. Den växer lite senare, men trumman som konstant dunkar i bakgrunden förstör en massa.

Resultat: Ingen av oss är nöjda med vinnaren.. Men det är vi ju aldrig. Tydligen har vi inte samma smak som resten av Svenska folket. Lär titta på Eurovision i år med, me nsom vanligt lär jag inte hejja på Sverige.

2007 hände något som aldrig hänt mig förrut. Låten jag hejade och älskade vann! Tycker det här är den bästa låten som någonsin deltagit i Eurovision.

Kommentarer
Postat av: Majken

Ja, 2007 var ett bra år! hon var kanon! =)

2009-03-15 @ 19:54:09
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0