Buhuhu

Efter jobbet igår kollade jag på sagan om konungens återkomst som gick på 4.an, igen.. Jag kan inte se den för många gånger eller för ofta. Det är inte ens en vecka sedan jag såg den, men när Majken skickade ett meddelande om att den gick på tv kunde jag ju inte låta bli att titta igen.
Och jag har upptäckt att det finns 3 scener där jag absolut inte kan hålla tårarna borta.. Jag har aldrig varit personen som gråter till filmer, men under de här tre scenerna kan jag inte behärska mig.
1. Efter ringen har blivit förstörd och Frodo ligger i sängen och alla i brödraskapet kommer in en efter en.. Och sen kommer Sam in. Just då gråter jag som en stucken gris!
2. När Aragorn krönts till kung, bugar Frodo, Sam, Merry och Pippin för honom och han blir helt förskräckt och säger "My friends, you bow to no-one" och så bugar han och alla andra för hoberna!


3. Den 3.e och sista scenen tror jag nästan ni kan lista ut, det är självfallet scenen då Frodo lämnar Midgård med det sista skeppet och tar farväl av Merry, Pippin och Sam.

Uff, jag har världens gåshud bara av att sitta och skriva om de här scenerna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0