Kaizers @ Brewhouse 19/3

Jag vet, sen uppdatering.. Men det har varit fullt upp.

Drog med mig Magnus som aldrig tidigare hade sett Kaizers till Göteborg. Hoppades att han skulle tycka någorlunda gott om dem och var inte så nervös eftersom Kaizers är bäst live! Och turligt nog tyckte han om dem - eller han sa det iaf, så vi får hoppas han är ärlig också. Varför ljuga?

Träffade ju även underbaraste Majken, Camilla och Anette på plats. Otroligt härliga människor med något bisarr humor ibland, hehe. Förstod knappt hälften av det de sa, men det beror nog på alla interna skämt de drog.. Ser fram emot Oslo så man får träffa dem igen - förhoppningsvis!

Bernhoft var förband även denna gången och han visade ännu en gång att han är ett geni! Jag fullkomligt älskar den här mannen.. Efter konserten fick jag även möjlighet att personligen tacka honom för de två fantastiska showerna. Dock tog dem inte kort i merchendaisen så kunde inte köpa hans album, men lovade honom att köpa dem snarast på annat sätt! Bara måste ha dem.. Ja, jag är beroende.


Sen var det dags för Kaizers och tyvärr, konserten var inte alls i samma klass som Vega, men det berodde nog lite på syrebristen inne i lokalen. Flera stycken höll på att svimma i publiken och bandet höll på att rinna bort bokstavligen. Men Kaizers ska ha cred för att de lyckades leverera såpass väl trots detta!
Setlistan var iallafall i allra högsta grad super. Tack för att ni bytte ut Sju bötter tårer mot Die polizei! Kunde inte avslutat bättre..




Det mest otroliga var nog min kamera iallafall! Innan konserten blinkar batteriet tomt - men jag lyckas filma både en låt med Bernhoft och två med Kaizers utan att den dog! Hallelujah - Mirakel does happen!


Summa sumerum: En trevlig afton med bra musik dock inte en konsert i världsklass som förra gången.. Har dock extremt stora förväntningar på Oslo Spektrum 9 april!

Kommentarer
Postat av: Majken

Facebook på de här bilderna! wiho : ) det var roligt. & det mesta var inte så internt, vi är bara dumma i huvudet över lag.



Var det du som tog bilden när Lily & Anette klängde på mitt ben?

2011-03-23 @ 09:37:25
URL: http://xcsmajken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0