Violeta Violeta Volume 1

Nya albumet med Kaizers kom ut i butik idag, dock så har jag inte råd att köpa den för tillfället så hoppas att mina lim. ed. exemplar dimper ner i brevlådan snart. Men tills dess så finns låtarna nu på spotify och jag kunde inte låta bli att lyssna.

Här får ni en liten recension av mig efter första lyssningen:
1. Philemon Arthur and the Dung: <3 <3 <3 <3 <3
Det är inte första gången jag hör den här låten. Den spelades bl.a. live på konserterna i februari 2010 och jag älskade den från första stund. Absolut en utav Kaizers bästa låtar genom tiderna!
2. Diamant til kull: <3 <3 <3 <3 <3
Kaizers har gjort det igen. Ytterligare ett mästerverk. Kan tänka mig denna som öppningslåt på konserterna. Det här var verkligen kärlek vid första lyssningen.
3. Femtakt filosofi: <3 <3 <3 <3
Även denna har man hört förut live och personligen tycker jag den gör sig bättre live än på skiva. Det är en bra låt, men inte en favorit.
4. Din kjole lukter bensin, mor: <3 <3 <3 <3
Den här tror jag kommer växa, men efter första lyssningen blir det ingen fullträff. Dock älskar jag att den har så många svängningar. Den är oförutsägbar, vilket jag älskar!
5. En for orgelet, en for meg: <3 <3 <3 <3 <3
BINGO! Den här gör mig överlycklig! Tack Kaizers!!! Den är absolut en hård konkurrent till PA&TD!
6. Tumor i ditt hjerte: <3 <3
Den här börjar släpigt och ganska tråkigt och utvecklas sedan till någon slags radiohit? Ehm.. jag förstår mig inte på denna. Absolut ett svart får. Kanske växer den efter några lyssningar eller så är den en kanonlåt live. Men just nu är jag inte övertygad..
7. Hjerteknuser: <3 <3 <3 <3 <3
Det här är snarare den 1000.e lyssningen på den här låten men den håller fortfarande. Den känns lite kommersiell men trots det funkar den och jag gillar den skarpt! Hoppas dock att det håller i sig för jag vet ju hur det gick med 9mm. Tyckte om den också i början men nu tål jag den inte.
8. Psycho under min hatt: <3 <3 <3 <3
Riktigt härlig låt som även den kan tänkas bli en stor favorit framöver.
9. Svarte katter & flosshatter: <3 <3 <3 <3
Jag kommer att tänka på John Lennon i verserna. Bara det gör ju att den blir lyckad för är det något jag älskar så är det Beatles-stilen. Sen har den härliga kvalitéer även resten av sången. Den här kan bli stor!
10. Sju botter tårer er nok, Beatrice: <3
Sist men inte minst, brukar man ju säga men inte i det här fallet. För nu råkar det vara så att sist är minst: minst omtyckt alltså. Jag klarar inte av den här. Den var lite bättre live men på skiva; no,no,no!



Så för att summera, det här är absolut ett nytt mästerverk av Kaizers med en hel del nya personliga favoritlåtar! Tumor och Sju botter kunde jag levt utan som det ser ut just nu men trots det så konkurrerar Violeta Violeta Volume 1 med Evig pint om förstaplatsen bland mina personliga favoritalbum av Kaizers.

Längtar enormt till Kaizerskonserterna i vår! Är säker på att det blir oförglömligt.. Och trots vad folk säger om bandet just nu så ÄLSKAR jag Kaizers! Eran musik gör mig hel<3


Kommentarer
Postat av: Majken

Håller med dig i mycket här, & den enda jag inte riktigt gillar är väl sju bötter. Men tror den är lite som Veterans Klage & Ond Sirkel.



Det som sägs är väl inget om Kaizers utan att Geir brde vara trevligare på facebooksidan & inte svara nedlåtande till fans som lägger ut tiotusentals kronor på dem varje år. Jag personligen tycker ju de (han) borde tänka på att de inte är något utan fans så man kan ju tänka två gånger innan man svarar på bandets officiella sida som ändå är deras ansikte utåt. ( Och sen att han säger att "jag svarar såhär för jag tycker det är mycket roligare då" tyder ju bara på att åldern inte refklekterar den inre åldern )



Synd att det blir så när den nya plattan är så jävla bra.

(Har förresten fixat bloggen så att du kommer kunna kommentera den nu) ; )

2011-02-01 @ 09:58:58
URL: http://xcsmajken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0