Uhlala meg kommer snart igjen!

Prov, killmakeup och sotning. Det var vad som stod på schemat för dagens dubbelpass i skolan. Provet gick ganska hyffsat. Ibland vet man inte om man blandar ihop vissa saker eller skriver för lite, men lär få veta på fredag på avstämningsmötet. Tror iaf att det gick bra, peppar, peppar!

Killmakeuperna fick vi göra på varandra i klassen. Det innebar att vi blandade ut basen med en vaselin liknande bas för att tunna ut färgen lite. Detta för att inte få ett alltför sminkat intryck. För vilken kille vill se sminkad ut? Ja, vi har ju Bobby, hehe! Resten av sminket gick även det i väldigt naturliga och knappt synliga korrigeringar.

Vid tvåtiden kom våra modeller och det var dags att sminka en sotning. Och jag säger bara hurra! Jag är ett stort fan av sotningar, så tyckte det var riktigt kul att äntligen få lära sig tekniken. Och det blev faktiskt riktigt snyggt, eller?

Före:


Efter:

Nej, jag sminkade henne inte vit utan hon står bara i ett annorlunda (och bättre) ljus på efterbilden;)

Efter skolan gick jag och Monica till Peace&Love caféet och tog varsin kycklingwrap och en kall öl. Underbart! Idag kunde man ju även sitta ute då årets sista soltillfälle yppade sig, hehe. Nej, jag ska inte vara pessimisstisk. Vem vet, kanske kommer sensommaren att visa sig?

Nu ska jag fira mina sista timmar som 21-åring med lite godis och film i sängen.. Inte dumt det inte;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0