Uppdatering! Thailand

Nu har jag äntligen fått en minut över och tänkte skriva lite om Thailandsresan David och jag gjorde för ett par veckor sedan. Jag får skylla på min helt plötsligt fullspeckade vardag, som anledning till bristen på inlägg här.

Dag 1. Mot Thailand!
Utan att överdriva var vår resa mot Arlanda och Thailand bland det värsta jag utsatt min icke så paniktoleranta kropp för. Vi åkte hemifrån klockan 7 på morgonen bara för att få en god tidsmarginal och slippa missa planet för något oförutsett hinder. Resan mot Arlanda som annars brukar ta ca 2½timme tog nu hela 5timmar! Motorvägen efter Norrköping var avstängd, bilköer som inte rörde sig en millimeter på otaliga minuter, olyckor till höger och vänster.. Kunde ingen jävel köra bil just denna dag?!
Vi kom tillslut fram till Arlanda med en ganska god tidsmarginal på 2 timmar ändå. Paniken var över. Dock var nöden efter något starkt stort och den första ölen beställdes in på några millisekunder, hehe! Den 12timmarslånga flygturen behöver jag nog inte gå djupare in på, vilket leder oss till dag 2.

Dag 2. Hallelujah vilken hetta!
Som överskriften lyder så var det en helt otrolig värme som slog oss i ansiktet när vi kom ut från flygplatsen. Det var så underbart! (Jag orkar inte fortsätta skriva så mycket om resan så resten författas med bilder eller i korta drag).

På bussen på väg mot hotellet


Vatten på flaska - Livsviktigt!

Thailändsk mat is to die for! Ehm om man lyckas att inte beställa in bottennapp som exempelvis ångade skaldjur. Ingen hit!

Tredje dagen åkte vi på en heldagstrip till Coral island och Raya island. Helt underbart!

Blev lite snorkling, och jag måste meddela att det var oerhört mycket svårare än vad jag trodde från början. Vet inte hur mycket saltvatten jag svalde den dagen, haha!

Coral island var riktigt vackert..

Äkta lycka!


Sen bar det av till Raya island som hade den vitaste stranden och det mest turkosa vattnet någonsin! Helt sjukt vackert. Man avnjöt det bäst i den här lilla reggaebaren med en kall heineken. There´s a rainbow in the sky, all the time - don´t be blind!




När vi väl kom tillbaka till hotellet insåg vi att vi hade bränt oss något kopiöst. Speciellt jag. Resterande dagar fick jag tillbringa med t-shirt på mig för att inte ytterligare bränna axlarna. Något man absolut har lärt sig till nästa resa är att smörja in sig med solskyddsfaktor med jämna mellanrum!

Det är lite synd att man inte kan ta bilder som gör den vackra omgivningen rättvisa - det gäller både i dagsljus och månljus. Allt upplevdes så mycket vackrare där. Men det är väl inget nytt för er som någonsin använt en kamera..

På kvällen dag 4 bestämde vi oss för att uppleva Thailands nattliv. Först satt vi på den här reggeabaren och tog några härliga drinkar..


Senare blev det även lite biljard på en klubb i närheten. Jag kan inte direkt skryta om mina bravader i spelet så vi hoppar vidare.. ehm.

Där träffade vi Bom-bom som var lite för trevlig om man säger så.. Haha!


Kvällen avslutades med ett nattdopp i havet. Löveli!

Ett tecken på att Therese fått i sig en drink för mycket är när hon tror att en kokosnöt rör på sig. "David, kom hit med kameran! Det är något stort djur här som rör på sig!!" När vi väl tagit kortet inser vi att det är en kokosnöt och får världens skrattanfall. Dock ger jag mig inte, utan står där ett bra tag och väntar på att den SKA röra sig! haha!

Frukost


Efter en heldag på stranden blev det dags för extrem shopping!

Vi avslutade kvällen med att skjuta upp en sån här för lycka.

Dagen efter var det dags för lite paragliding (åka fallskärm bakom en båt) så vi rörde oss bort mot andra änden av stranden.



Here goes!

Underbart var det kan jag lova!

Karon beach


Herrn på väg ner..

Lycklig och välbehållen!

Direkt efter vi båda landat åkte vi till Kata beach och kollade läget

Ölen smakade precis lika gott där kan jag lova


Och vattnet var precis lika varmt..

Sedan gick vi och kollade shoppingutbudet..

De har sån ordning i Thailand

När vi följt shoppinggatan ett tag började vi fundera på att skaffa en tuktuk och åka hem - då ser vi ca 10 meter fram vårat hotell, haha! Vi hade ingen aning att Kata låg så nära och dumma som vi varit hade vi under hela veckan aldrig gått åt höger och kollat vad som låg där..

På kvällen satte vi oss på stranden med varsin breezer och kollade på solnedgången.



Sen gick vi och spelade ytterligare lite biljard och jag lyckades faktiskt vinna en gång,haha!

En utav alla frukostar/luncher på stranden..

Sista kvällen spenderade vi upp alla resterande pengar och det resulterade i ett överfullt golv av påsar.

På flygplatsen - nöjda och belåtna.

Jaha då var jag äntligen klar med min resumé av veckan i Thailand, som ni kanske har förstått vid det här laget, var helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0