På nya äventyr

Vart ska man börja? Så mycket intryck och lärdomar som jag insupit de senaste 24h. Kan börja med att säga att mitt lilla boende faktiskt är riktigt hemtrevligt och fint nu efter en enorm städning igår! Dock är det oerhört lyhört.. Jag har redan varit tvungen att ta på mig hörlurarna och skruva upp musiken på högsta volym 2 gånger för att slippa höra mina grannar agera djur, haha! Kan även tilläggas att de emellan dem aktiviteterna bråkar konstant. Lite irriterande att höra dem tjuta och skrika 24/7. Får hoppas det bara är en fas som tar slut, ja helst nu!

Skolan däremot är helt underbar! Härliga människor allihop, både elever och lärare. Det ska nog bli bra detta! Fick lära oss färggrunderna och basen idag. Snacka om stressigt att få något visat för en och sedan själv upprepa samma resultat inom 10 minuter. Kan säga att jag skakade ganska kraftigt där ett tag pga stressen(min absolut värsta fiende). Men resultatet blev bra och jag är nöjd med min prestation. Stressen lägger sig nog när man börjar bli mer säker på vad man gör.

Schemat däremot är inget att skämta om. Jisses så mycket vi ska hinna med! Blir inte mycket fritid när jag kommer hem på helgerna till Motala. Ni som vill träffa mig får helt enkelt ställa upp som modeller och därmed basta!

Vad ska man säga mer? Sminkväskan vi fick är enorm, haha! Jag trodde vi skulle få en liten väska som var i size med min handväska men icke! Den är nästan lika stor som min resväska om inte större, haha! Och den ska jag släpa på dagligen fram och tillbaka till skolan samt hem på helgerna. Får se hur detta går. Trodde att jag skulle få tillfälle att slappna av här uppe i Borlänge, men ser inte ut som det. Från och med nu och 11 veckor framåt är det hårt slit som gäller.

Har precis gjort klart mina läxor för dagen. Vem kunde tro att vi skulle ha läxförhör redan andra dagen? Men jag gillart. Tror att det är lättare att hålla motivationen uppe om man hela tiden måste kämpa och ha något att göra. Inte för att jag tror att motivationen kommer avta ändå.

Ojoj vad jag tjatar på, och om ingenting och allting egentligen, men det får ni ta. Jag är uppe i varv och exalterad så då blir det inte så sammanhängande och genomtänkt som jag annars kanske skulle vilja. Nehepp nu ska jag tvätta bort sminket som jag fick under lektionen(basen var aningen mörk så jag ser ut som en solbränd gnu) och gå ner till maxi och inhandla mat för veckan. Haha, tror det mest blir nudlar och annan billigmat!

Ha det gott ni därhemma i Motala som läser detta. Saknar er faktiskt lite redan;)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0