Lite mer inspiration idag.

Nu ska jag ge mig på att skriva allt jag inte klarade igår. Helgen gick oförskämt fort och vips var jag tillbaka i Borlänge. Men jag har kommit att börja tycka oerhört mycket om den här lilla staden. Den är otroligt mysig att gå runt och strosa i (vilket jag och Monika gjort nu ett par dagar). Det är skönt att vi har haft sådan oerhörd tur med vädret så att man har sluppit vara inomhus hela dagarna. Då skulle jag nog bli tokig!

Snabbt om helgen i kära Motala; Möttes av stora kramar hemma och en utsökt grillad middag när jag klev av tåget vid 6-tiden i fredags. Molly blev helt hysterisk! Gud vad jag älskar den lilla vovven:)
Sen kom Nelly förbi och jag sminkade henne och syster för fest och så blev det utgång. För en gångs skull uppskattade jag faktiskt att gå ut på krogen även fast jag aldrig tycker att det är speciellt givande. Det var det inte denna gången heller, men ibland uppskattar man det lilla som att bara vara bland lite ytligt bekanta och prata om en massa onödigt vetande.
Dagen efter startade med att jag packade upp väskorna och packade om dem med nya nödvändigheter sedan hann jag se en halv film i soffan innan Nelly ringde och ville att jag skulle hjälpa henne flytta sina saker från Matte. När vi var klara åkte vi till McDonalds och satt ute i det vackra vädret ett tag och bara njöt av vår fetmat. Dagen efter finns det ingenting bättre än fett!
Efter det åkte vi hem till mig för att se till att mina läxor blev gjorda (före och efterbilder på 2 sminkningar utav vad vi lärt oss den senaste veckan). Hon och min syster fick agera modeller. De båda blev riktigt fina men jag tvivlar på att de låter mig visa er bilderna tyvärr,hehe.
Slutligen fixade jag iordning mig och åkte till David. Det blev mest mys i soffan på lördagskvällen men dagen efter tog vi bilen ut på en roadtrip till ett antal skogar för att plocka svamp. Det resulterade dock inte i speciellt många svampar men när vi kom hem hamnade de få svamparna i en riktigt god bacon och kantarell sås!
Sedan var det dags för mig att åka hem och säga adjö till familjen och hoppa på tåget tillbaka till Borlänge. Som sagt helgen gick fort, men den var riktigt härlig. Saknar er redan mina kära!<3

Idag efter skolan tog Monika och jag en promenad ut i härliga staden och spontanköpte lite jordgubbar och wienerbröd på fruktmarknaden de har på sveatorget och satte oss sedan i den härliga parken mitt i centrum. Sommaren är ännu inte över gott folk!


Efter det blev det en tur till kupolen där jag faktiskt bröt mot min personliga lag; Inte shoppa kläder under de här 3 månaderna! Var bara tvungen att stilla mitt begär. Men handlade bara för 249:- så jag är ännu inte bankrutt, haha! Rea är härligt.

Nehe, nu ska jag göra klart mina läxor och sen är det nog tid för att laga middag (inte nudlar!)


Kommentarer
Postat av: Majken

Men herregud kvinna vad händer? Borlänge? Vad roligt! :-) Vad är det för skola du har börjat på? Hur har du det? Jag skall uppåt mot Borlänge i Oktober, tänker höra av mig som bara den till dig då!! :-)

2010-08-17 @ 13:45:31
URL: http://xcsmajken.blogspot.com
Postat av: Camilla

Men oj, Borlänge alltså? Vad kul! :) Trivs du bra så långt? Men då får vi helt klart se till att styra upp något någon dag. Har knappt 20 minuter till Borlänge och dessutom står hästen halvvägs dit, så jag är åt det hållet i princip varje dag. Ha det så länge!

2010-08-19 @ 20:21:48
URL: http://beskyddaren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ah, vad roligt! :) Jag jobbar lite oregelbundna tider, men har också de flesta eftermiddagar fria. Vet inte om du har mitt nummer heller, men det är i alla fall 0702351389. Då hörs vi! :)

2010-08-20 @ 14:05:36
URL: http://beskyddaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0