Lalala! Visst är det en härlig dag?!

Haha, jag är på bra humör idag. Dagens lektion var otroligt intensiv precis som gårdagens men fy satan vad kul det är! Ursäkta språket. Idag fick vi ytterligare lära oss om baser men även om neutrualisering, pudring, dusting, highlighting och shading. Vi fick 30 minuter på oss att sminka klart allt detta på en annan elev och jag kan meddela att det var otroligt svårt! Jag hann inte ens påbörja shadingen. Och det mest sjuka; vi ska kunna göra en hel make-up med mascara och allt på 15 minuter när vi avslutar kursen!

Jag säger bara HUR?! Men men den som sliter och kämpar klarar allt! ;) Tänkte dela med mig av lite bilder idag så håll till godo!





Bilder från skolan. Den sista bilden är min station! :)

Min lilla sminkväska

Lite utav innehållet.

Slutligen en inte alltför rolig bild från mitt rum.

Jaha, så där har ni. Annars idag så har jag hållt igång konstant. Började med att jag fick byta rum och sedan blev det en liten snabbis till Maxi. Efter det åt jag och så stack jag och Monica till tågstation för att kolla hur min biljett skulle fungera på fredag. Tydligen är det bara för mig att hoppa på första bästa tåg som går till Motala. Så om jag hinner tar jag tåget redan vid 14!
Efter det tog vi en tur till Kupolen (stooor galleria för er som inte vet) och dregglade över allt vi inte kunde, men så gärna ville, köpa. Avslutade utflykten med en hallon/mango smoothie och morotskaka på Peace&Love caféet. Vem kan annat än njuta en sommardag som denna? Har faktiskt lite semesterkänsla idag.

Nu har jag precis gjort klart dagens läxor så jag ska möta upp Monica igen för en kvällsfika eller nåt liknande. Sen blir det nog dusch och sängen som gäller. Får hoppas morgondagen blir lika lyckad så kommer de här 11 veckorna bara svischa förbi! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0