Bästa konserten i sommar!

Konserten i fredags i Grorud slog alla rekord i sommar. Den var helt fantastisk! Kaizers var på topp, Publiken var på topp och setlistan var på topp.. Allt var så bra som det kunde vara! Jag är supernöjd.

Vi tar det från början. Klockan 6 åkte jag hemifrån och var framme i Oslo klockan 12. Där mötte jag Tone på stationen, men hon var tvungen att åka hem och hämta lite grejer och byta kläder så jag hade 3 timmar att fördröja tiden på. Och vad är inte bättre än att vara i en storstad och shoppa? Så det var vad jag gjorde. Fick med mig lite kläder och ett par solglasögon hem.

Klockan 3 mötte jag upp Tone på stationen igen och så tog vi t-banan till Grorud. Satt bredvid en inte alltför nykter man som försökte prata svenska. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Haha! Väl framme i Grorud gick vi till festivalområdet och hittade en soffa under ett tält där vi satt och myste tills klockan 7 då vi gick ner till scenen.

Klockan 8 började Satyricon, som jag även såg på Steinkjerfestivalen. Ganska bra live, men jag skulle nog inte köpa deras skiva.


Klockan 21.45 började Kaizers och det var Go från första stund! Det var så sjukt bra!
Setlistan:
KGB
På ditt skift
Bön fra helvete
Ompa til du dör
Knekker deg til sist
Veterans klage
Prosessen
Dr. Mowinckel
Mann mot mann
Kontroll på kontinentet
Sigöynerblod
Resistansen
Di grind
--------------------------
Die polizei
Maestro

Okänd fotograf









Dr. Mowinckel


Bön fra helvete. Kaizers fick hjälp av Ronnie? på Geirs gitarr.


Die polizei
Vill ni ta del av mina resterande klipp får ni besöka min sida på youtube.

To sum it all up: Bästa slutet på sommarturnén 2009!


Kommentarer
Postat av: Anette

Ahh.. for en fantastisk konsert det var! Jeg vil si at den var hakket bedre enn Storås også.. Publikum, kaizers, setlisten og alt var helt perfekt! :)



Masse kjempebra filmer og bilder du har tatt!

Er det greit at jeg låner filmklippene dine til min blogg også? ^^

2009-09-06 @ 23:48:27
URL: http://anettebriksdalstoreide.blogg.no
Postat av: Anette

hahah, tusen takk for det! Og takk igjen for at du har tatt deg bryet med å filme såpass mye fra konsertene i sommer :)



Lengter etter turne, jeg også.. allerede!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare meg gjennom den lange pausen. Vi får håpe at det blir noe av vinterturneen 2010 i allefall :P

2009-09-07 @ 21:26:03
URL: http://anettebriksdalstoreide.blogg.no
Postat av: Anette

Jøss.. så herlig! Da har du jo foreviget minnene fra konserten :)

Jeg vil veldig gjerne ha kopier av noen av filmene dine!

Spesielt den fra VD-turneen, Grorudkonserten og "best of kaizers 2009" om den blir noe av, så hold meg gjerne oppdatert ;)

Frakt betaler jeg så gjerne ^^

2009-09-07 @ 22:42:40
URL: http://anettebriksdalstoreide.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0