Am I original?

Jaha, jag klarade inte att vara vaken hela natten.. Eller jao, jag somnade klockan sju imorse så natten klarade jag väl av. Ställde dock klockan på tio och gick upp så förhoppningsvis kan jag somna tidigt ikväll.

Idag har jag lekt lite husmor och diskat, tvättat, gjort pannkakor och städat i allmänhet. Har även hunnit plugga en hel del också. Håller på med en uppsats om bananplantagen i Costa Rica. Visste ni att 1/3 av bananerna vi äter i Sverige kommer därifrån och att de som arbetar där besprutas med farliga kemikalier dagligen samt att de måste arbeta minst 12 timmar per dag för att få ut minimilön á 67 kronor/h!?

Tyvärr är inte detta allt de utstår men jag ska inte ta upp fler detaljer och skrämma er från att äta bananer. Vi måste fortsätta äta bananer annars blir dessa människor arbetslösa istället. Dock uppmanar jag er att ställa högre krav på hur produkterna ni konsumerar tillverkas! 

Kommentarer
Postat av: Simone

Det är fruktansvärt, fattigdomen och barnarbete.. :/

2009-11-10 @ 18:50:28
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0