Det er bara et spel

Igår åkte jag och Emelie till staden för att fika på hugo, men när vi kom dit var det totalt igenbommat! Vilken chock.. Vi gick vidare till med eller utan, men även det var stängt! Till slut hittade vi ett nytt litet hak där de serverade de godaste kaffedrinkarna i Motalas historia! Emelie och jag har hittat en ny kärlek.. Så idag ska vi dit igen och kolla om deras maträtter håller samma klass.

Efter fikan åkte jag till Dennis och Matti för en spelkväll. Det började med hockeyspel och jag var grym! Jag lyckades nästan slå Matti. Den jäkeln lyckades få in ett mål på mig när det bara var 23 sekunder kvar på övertid.. illa!
Sen var det dags att testa allmänkunskapen genom att spela buzz. Och killarna blev helt knäckta. Av 6 spelade matcher vann jag.. javisst, alla 6! Sen klampade Erik och Tobias in och då vann jag bara 2 av 3 matcher. Dumma Erik som måste komma och förstöra mitt flyt!

Nu var det dags att ta en liten paus i spelandet så det beställdes hem pizza och så kollade vi på semifinalen i juniorhockey mellan Sverige-Slovakien. Och vilken match det var!! Sverige vann tillslut med 5-3 och får möta Kanada i final natten mot tisdag. Då lär vi sitta och skrika och hejja på vårt kära Sverige!
Till sist körde vi singstar och även fast jag inte har någon sångröst lyckades jag vinna nästan varenda battle. Den enda låt jag förlorade på var kräm med kent. Jag har aldrig lyssnat på en enda kentlåt:P Förrutom de som spelats på radion.
Vid 3 rörde jag mig hemåt, det är värst vad fort tiden går när man har roligt!

Nu ska jag göra mig iordning för middagen med Emelie, sen blir det att följa med henne och se på hennes pojkvän som spelar hockey och efter det ska jag till Dennis & co igen. Måste ju ge dem chansen att slå mig. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0