Busy woman

Igår var ett helvete. Började på natten då jag låg med hög feber och inte kunde somna förrän vid fyratiden. Klockan 07.15 ringer telefonen och halvt död stiger jag upp, går bort till mobilen som är på andra sidan av det iskalla rummet och kollar lite smått förbannad på vem som ringer; Willys. Fan! De vill att jag ska komma direkt och jobba till fyra. Eftersom skolan börjar då fick jag jobba till tre. Gick som en zombie på jobbet och stressade sedan hem för att trycka i mig lite soppa och sen vidare till skolan där det slår mig; Jag har glömt att göra läxan!

Man skulle bara läsa två texter så jag kände inte någon vidare panik. Men tji fick jag. Just vid det här tillfället skulle min käre lärare komma på att göra ett oförberett prov på dessa texter. Haha, jag fick bara hitta på något. Skrev 3 sidor om absolut inget faktabaserat. Jag lär nog få beröm för det.

Halv åtta kom jag hem, åt lite och deckade. Härlig dag!


Idag gick jag till skolan men fick till min förskräckelse veta att jag inte hade någon lektion. Jaha, det var bara för mig att gå hem igen i kylan och snön. Har jag sagt att jag avskyr vinterhalvåret? Sen pappa borrade hål i min vägg för att få in sladden till kabeltvn är det iskallt där inne. Trodde jag skulle förfrysa inatt.

Jag är inte glad idag som ni kanske märker. Om inte min feber och hosta går över snarast så blir det ingen resa till Oslo på måndag. Arrrrgh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0