Sista delen av sommarturnén

Så var det dags att åka på de två sista konserterna för den här sommarturnén. Det var ett antal intensiva dagar som jag ska försöka återge till er nyfikna läsare. Får se om ni orkar läsa allt;)

Dag 1.
Jag tog tåg efter tåg efter tåg tills jag tillslut befann mig i Trondheim. Jag började åka klockan 6 på morgonen och var framme klockan 9 på kvällen. Dock har jag gjort sådana galna resor förr så börjar bli van, haha! Väl framme fungerade inte min mobil och tydligen inte Lenas heller för jag lånade några personers telefoner och kunde ändå inte nå henne. Jag var i panik. Jag satt utanför tågstationen och funderade starkt på att leta upp ett avskillt ställe där jag kunde krypa ner i min sovsäck och sova. Men tack och lov slapp jag det för ungefär vid 11 ringer Lena och jag kan äntligen ta mig till henne och sova. (Såg även paradise hotel innan vi somnade och Gleager åkte ut, bajs! Nu är programmet värdelöst).

Dag 2. Jag mötte upp Majken på tågstationen och så tog vi tåget till Vaernes för att hämta ut en hyrbil. Efter mycket om och men fick vi till slut låna den, men när vi har kommit en bit på väg inser vi att vi inte har fått med en GPS(!!!!!) Som tur är hade Majken med sig en karta över Norge så vi tog oss ganska smärtfritt fram till Storås där Kaizers skulle spela. Och det regnade konstant medans vi stod där och väntade framför scenen. Men mirakulöst nog slutade det regna precis innan Kaizers kom upp på scen och det kom inte en enda droppe under hela konserten. Det är sant som Kaizers brukar säga: "Det regnar aldrig på en Kaizerskonsert".
Ett klipp från låten Mann mot mann. Storåsfestivalen var tillsammans med Kongsbergsfestivalen den absolut bästa konserten den här sommaren!





Dag 3. Konserten höll på till ungefär 3 och efter det sov vi i bilen till klockan 7. Det var kallt! Vid 9 var vi tillbaka i Vaernes och lämnade tillbaka bilen i samma skick som vi fick den. Dock har jag fortfarande inte fått tillbaka depositionen. Iaf så när vi har checkat in på flygplatsen för att ta flyget från Trondheim till Bergen ser vi några bekanta ansikten. Kaizers ska åka med samma plan som vi. Och inte nog med att de satt på samma plan. Terje satt bredvid mig och Janove framför mig.
Väl framme i Bergen tog vi bussen till hamnen och sen färjan till Rosendal och sedan ytterligare en buss till Uskedalen där vi möttes av den här synen:

Vackert, men förvånandsvärt litet och campingen låg på stenhård sand! Gisses så ont det gjorde att sova där.
En av höjdpunkterna innan Kaizers var Major parkinson. Riktigt bra band som jag förhoppningsvis kommer få se igen. De gjorde en sjukt bra show. Filmade lite från deras konsert så kanske lägger upp det senare, men nu får ni nöja er med deras musikvideo från Death in the candystore.

Sen var det dags för Kaizers och det började riktigt bra.. Men efter cirka 4 låtar märker jag och Majken att vi är de enda som sjunger och dansar. Publiken var död. Väldigt sorgligt då detta var min sista konsert för i år. Och eftersom publiken var död var inte Kaizers på topp i slutet. Det kändes som att de spelade låtarna bara för att de var tvungna. Spelglädjen fanns inte där i slutet. Så konstigt nog upplevde jag den bästa och den sämsta konserten under loppet av två dagar.
Här får ni iaf ett klipp från den konserten. Och det löjligaste i det här klippet är att när Janove skämtar om att Geir bara kan sjunga Wet wet wet sånger och börjar sjunga på Love is all around så sjunger publiken med. Haha! Den kunde de allt..

Dagen efter det bar det av till Bergen och igår åkte jag hem till Motala och Sverige igen. Idag har jag gjort klart den första sommarturné DVDn. Den brändes precis klart så ska in på rummet och kolla så den fungerar sen ska jag ut på en promenad. Kanske hinner klippa till sommarturné DVDn del 2 innan jag somnar annars får det vänta tills imorgon efter jobbet. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0