Arbetssökande

Jahopp, idag fick man svaret.. Jag fick inte jobbet hos 3action. Bara söka vidare alltså.. Hänger inte läpp för det, var ju faktiskt 1400 som ansökte för jobbet och jag var en av 60 som fick komma på intervju. Känner mig lite speciell ändå. Det är trist att man ska ha brist på referenser.. inte direkt lätt att få jobb då. Måste jag ta ett jobb på mcdonalds eller nåt för att kunna stegra i "yrkestrappan"?.. hum..

Fika med Emelie, Lina och Victor nyss.. En alltför flörtig Medde tittade oxå förbi. suck.. Tänk om han bara kunde förstå vad som var lämpligt att säga och inte. Oerhört pinsamt ibland! Var dock trevlitt att få prata av sig lite med Emelie-tösa. Börjar bli riktigt tätt mellan våra fika stunder nu. Snart fikar vi väl varje dag.. haha!



Saknar två riktigt goda vänner som en gång i tiden stod mig riktigt nära.. Amy och Thomas. Var så längesen jag pratade med någon av dem.. Har inte pratat med Amy sen Thomas och jag blev tillsammans, och har inte pratat med Thomas sen vi gjorde slut för ca 3 veckor sen? Tiden går så fort så har ingen koll på hur lång tid det gått sen vi gick skillda vägar.. Såg honom som hastigast idag. Gick upp ett ljus för mig då, jag har inte tänkt på han i två veckors tid. Har verkligen försökt förtränga de som hände mellan oss och kom på mej själv med att jag lyckats riktigt bra med det. Skrämmande bra.

Kom även på hur mycket jag saknar honom.. Inte som pojkvän, men som en utav mina högt värderade vänner. Jag har lite saker som är hans och har tänkt åka och lämna dem någon dag. Får se när jag känner mig redo för det. Det är inte direkt hans reaktion på min visit som skrämmer mig, utan hur jag kommer känna över att se honom igen.. Jag hoppas bara att han kan prata med mig och inte stänger dörren i ansiktet på mig. Vi skilldes inte som ovänner på nåt sätt så risken för det borde vara minimal.



Jahaja mindre än en och en halv timme kvar tills ja lämnar ungdomen bakom mig och påbörjar ett nytt kapitel. Jag fyller 20.. Men inget av det jag önskar mig kan slås in i ett paket. Tyvärr.. Ne nu ska jag snart se SATC och sen blir det att slåss med kuddarna. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0