Fredag 17/10

Äntligen Fredag! Underbart med helg, inte för att jag behöver vila då jag knappt jobbat den här veckan, utan för att vännerna är lediga och det finns något att göra för en gångs skull. Sorry för den långa meningen;P Sitter för tillfället och lyssnar på setlistan från gårdagens kaizerskonsert. Jag vet, jag är nörd^^ Men jag är så spänd inför den 23.e! Bara 6 dagar kvar..

Gårdagens setlista är ganska lik den de spelade i torsdags med 6 undantag, de bytte ut "De involverte", "Bris", "Rullet",  "Evig Pint", "Kontroll på kontinentet" och "Resistansen" mot "Död manns tango", "Apokalyps meg", "Naade", "Jaevel va en tango", "Mr. Kaizer, hans konstanze og meg" och "Bön fra helvete".

Fortfarande en riktigt unik setlista, dock får de gärna byta tillbaka Bris istället för Naade. Och jag vill fortfarande se att de spelar D-dagen, sorti och Die polizei den 23.e. Men sålänge de inte spelar dem innan, finns chansen att de gör det i Oslo. Bittersweet!

Och jag har ett dilemma, Halloween är på intågande och jag har ingen kostym. Satt igår och kollade efter nånting jag kunde köpa för mina två planerade Halloweenfester, men allt jag hittade som var något att ha, kostade waay beyond vad jag har råd med för tillfället. Funderar på om jag ska ta nåt fult gammalt plagg och sy om det. Har ni några förslag?

Imogen Heap - Hide and seek, Underbar låt! Videon är från OC, en fantastisk serie enligt mig som tog slut alldeles för snabbt. Hade gärna sett att det kommit fler säsonger. Dock finns ju Gossip girl nu som är i de närmaste identisk. Får njuta av det istället då; P

Har precis varit nere och ätit, tacos blev det, och tjaffsat med pappa under tiden. Han och mamma ska klaga dagligen nuförtiden. -"Ska du bo här får du ta o städa också!" Herregud, om jag hade nåt val skulle jag ite bo här! Man har ett ynka litet rum där man får vistas och inte ens där får man välja hur det ska se ut. Visst det är lite stökigt, men jag tycker om att bara kunna koppla av när jag är hemma. Städning sker när jag känner att det är nödvändigt.

Aja nu ska jag göra mig iordning för utgång på Harrys. Skönt att komma ut lite och slippa all tjat o press från föräldrarna. Det roligaste var att när pappa anklagade oss för något och vi sa att det faktiskt är mamma som gör det, då sa han att det inte var viktigt vem som gjorde det bara det inte händer igen. Men så fort vi anklagade honom så var han så noga med att förneka det, så jag sa att de kvittar lika mycket att du förnekar det bara det upphör att hända. Då sa han bara "visst agera förälder du bara, så får du se hur svårt det är att vara det" Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Ha det gott ikväll, och ni som kollar på idol, rösta på Lars! Själv ska jag dansa tills ja har så ont  i fötterna som jag hade helgen då jag var på Kaizers i Vega, köpenhamn. Här får ni en underskön bild. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0